mandag den 16. september 2013

Ingen er perfekte..

Når man gennem en internetside, en blog mm, sidder og viser sine resultater frem og kun fortæller om det positive - er det nemt at tro, at det er en dans på roser.

Desværre ikke. På trods af, at jeg havde cheatday lørdag, faldt jeg i søndag. Magen til følelse man får indeni og hvad man ikke straks begynder at tænke om sig selv. Coachen fortæller at det ikke er iorden, hvilket det heller ikke er. Denne følelse må jeg bruge til at minde mig selv om konsekvenserne, næste gang jeg står i en lignende situation.

Jeg har tænkt en del siden jeg faldt i. Jeg har den seneste uge følt at det var synd for mig, at jeg ikke må få stivelse og kulhydrater som min hjerne gerne vil det - at det blev frarøvet mig.
Det er en klassiker at tænke sådan når man er igang med en vægtreduktion.

Realiteten er jo, at det er mig selv der har valgt dette, det er det jeg ønsker. Det kan man nogle gange godt glemme en smule, at se det i det perspektiv.
Man bliver nødt til at værdsætte hver en dag og den mad man får, for at opnå et postivt sind - det har også påvirkning på kroppen og dens evne til at ændre sig.

Da jeg engang prøvede Nupo-kuren, der ville jeg gøre hvad som helst for bare at få noget at tygge i. Det har jeg nu, og ville nu gøre hvad som helst for at få fx kartofler og pasta. Mer' vil hele tiden have mer'.
Man bliver nødt til at tænke anderledes, arbejde med ens tankegang. Det har jeg brugt utrolig meget tid på, reflektere over mine valg - for at kunne gøre det endnu bedre næste gang.

Man må samle tøjlerne op, der hvor man tabte dem. Ikke lade sig falde endnu længere ned.

Jeg ved at det kan lade sig gøre!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar