mandag den 28. oktober 2013

Når trangen til det usunde kommer frem i en....

Hey guys :)

Mange spørger mig hvad jeg gør, når jeg får lyst til noget usundt eller får lyst til andre ting, end hvad min diæt lige tillader.

Heldigvis for mig har jeg en ugentlig cheatday hvor jeg kan spise lidt godt, men udover det så handler det meget om hvordan man tænker. Tænker man "Jeg har valgt at jeg vil spise det her og leve sådan her" eller tænker man "Åh hvor er det synd for mig, at jeg skal spise det her når jeg hellere vil have pizza eller lign"..

I starten af min diæt, gik jeg fuldstændig amok på min cheatday, men hvem er det egentlig lige det går udover? Mig selv! Jeg fik simpelthen så ondt i maven, men gav ikke op (Egentlig ret godt gået udover det :b), men det viste sig selvfølgelig også på mine resultater.. På mine cheatdays nu, har jeg det laangt bedre (og det har min mave også ;b).

Ofte når jeg har haft mine dilemmaer, så har jeg enten bare tvunget mig igennem min mad og holdt linjen, eller også så har jeg arbejdet med hvordan jeg netop tænker. Tankegangen er utrolig vigtig og jeg vil endda vove at påstå at det er nøglen til succes.

Der skal selvfølgelig være plads til lidt godt engang imellem, men der er så mange lækre alternativer man kan bruge fremfor at hoppe i en kæmpe bunke sukker. Desuden vil man også have det langt bedre med sig selv efterfølgende.
De gange hvor jeg har givet efter for mine lyster, så har jeg taget mig selv i at tænke efterfølgende, at det faktisk slet ikke var det værd og jeg egentlig meget hellere ville have lavet et sundere alternativ.

Fx med kage... Der er SÅ mange lækre lækre alternativer man kan bruge og de er overalt på nettet. Nemme at finde og nemme at lave, så jeg vil klart anbefale at man lige bruger lidt tid på at sætte sig ind i det, fremfor bare at købe en eller anden skærekage i Netto.

Hvis man nu skulle falde i, så op på benene igen og videre. Lad være med at punke dig selv for det - du kan alligevel ikke ændre det, MEN brug følelsen til næste gange trangen skulle komme frem. Husk på hvad det er du vil. Dine valg har konsekvenser :)



Ha' en fantastisk regnfuld mandag ;)

Kærligst
Cecilie

1 kommentar:

  1. Hej Cecilie!

    Jeg har lige opdaget din blog og nærmest slugt dine gamle indlæg her sent ud på aftenen, hold kæft hvor er du sej! Din historie er inspirerende og vidner om seriøs viljestyrke. Det kan bestemt ikke have været let og jeg synes virkelig det er cool du også skriver om dine nedture, når du falder i og alle de tanker der kommer når det sker!

    Min blog er meget ny, men jeg prøver at have lidt det samme blik for "sundhedsblogs" som det lader til at du har - ærlighed og personlighed. At vise ingen er perfekte, men derfor kan vi godt motivere og støtte hinanden alligevel! :) Jeg er i hvert fald lige blevet fast læser her hos dig og håber du har tid til at kigge forbi min blog og læse med hvis du kan li hvad du ser.

    Rigtig god weekend, hilsen Anna :)
    thewonderwomanwannabe.blogspot.com

    SvarSlet