søndag den 19. januar 2014

Når psyken spiller én et puds…

Jeg har tidligere lovet at være ærlig omkring de lidt hårdere sider ved mit projekt om at nå drømmekroppen.

Den sidste uges tid har jeg virkelig følt mig som en hvalros på mindst 20 kg mere end hvad jeg egentlig vejer. Hvorfor jeg nogle gange får de nedture ved jeg faktisk ikke. Ville ønske jeg gjorde, så var der lidt mere konkret at arbejde med.

Jeg var utrolig nedtrykt og kunne på ingen måde se, at det skulle være en realitet at få tabt mig de kilo jeg nu ønsker. Gennem disse dage prøvede jeg at snakke med min mor, min kæreste og nogle veninder om de. De sagde alle sammen de sødeste ord og sagde at min følelse af hvordan jeg så ud, i hvertfald ikke passede. Hjalp det? NEJ!

Jeg fortsatte selvfølgelig min diæt og min træning. Den følelse af mig selv gjorde heldigvis at jeg ikke havde trang til søde sager, og at min cheatday igår var utrolig vellykket.

Nu sidder jeg her, 5 dage efter følelsen opstod og har det godt igen. Der er ikke sket noget specielt, jeg har ikke haft noget vægttab denne uge eller noget i den stil, men jeg har det godt med mig selv igen!

Psyken er en sjov ting, som mange måske ikke helt forstår (inklusiv mig selv). Man skal huske på at blive ved med at kæmpe i de perioder hvor det hele ser sort ud og som om intet vil lykkedes. Det vil det!
Jeg er ovre min nedtur nu og sidder og tænker "Hold kæft hvor dumt du havde det sådan"… Det er desværre ikke noget man altid selv kan styre.

Bliv ved med at kæmpe! Jeg tror på dig !!!!


1 kommentar:

  1. Åh, det er SÅ rigtigt. Psyken spiller meget mere ind end det fysiske! Alle kan have ømme muskler og være træt, men det er i hovedet at den rigtige kamp kæmpes. Jeg er også alt for god til at fokusere på alle de ting jeg ikke gør godt nok og hvad jeg burde, men det kommer man ingen vegne med! Det er en kamp at rose sig selv og forblive positiv, men den skal nok være det hele værd :)

    Tak for et godt indlæg med nogle rigtig gode tanker :D

    Anna - http://thewonderwomanwannabe.blogspot.com

    SvarSlet